Er is grote concurrentie tussen bedrijven onderling. Het is belangrijk om je als bedrijf te onderscheiden door creatief te zijn. Er zijn verschillende manieren voor marketing om als bedrijf op te vallen. In dit artikel bespreken we creatieve marketing trucjes die eenvoudig zijn en goed werken.
Investeren in laagdrempelige promotie
Het bedrukken van allerlei spullen is een slimme manier van marketing die nog te vaak over het hoofd wordt gezien. Het fijne aan deze manier is dat je heel veel verschillende opties hebt om uit te kiezen. De herfst komt er weer aan dus luciferdoosjes bedrukken is een ideale manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Het wordt kouder in de herfst en daarom gebruiken veel mensen lucifers om kaarsjes aan te steken. Een bedrukt luciferdoosje wordt vaak bewaard en meerdere keren gebruikt. Zo laat je als bedrijf een echte indruk achter. Er zijn nog meer producten die ideaal zijn om te bedrukken. Denk aan gepersonaliseerde magneten, waterflessen, tassen en pennen. Deze worden meegenomen door potentiële klanten en daarmee is dit een ideale manier om je bedrijfsnaam te verspreiden onder een breed publiek.
Inzetten van influencers
Het inzetten van influencers wordt inmiddels veel gedaan in de marketingwereld. Influencers hebben vaak een groot bereik en hebben daarnaast een goede band met hun volgers. Het is dus erg handig om influencers aanbevelingen te laten doen op hun social media over jouw product. Zorg ervoor dat de influencer ook goed past bij jouw bedrijf. Dit komt betrouwbaarder over op social media. Tegenwoordig wordt het erg gewaardeerd als influencers eerlijk zijn over de producten die ze promoten. Het is dus goed om een influencer zijn of haar eerlijke mening te laten geven over een bepaald product. Zo laat je de beste indruk achter. Op die manier behaal je het beste resultaat voor jouw bedrijf.
Denk aan SEO
Digitale marketingstrategieën kunnen erg veel opleveren. Een goed voorbeeld hiervan is SEO. Dit wordt ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd. Met SEO verbeter je de online vindbaarheid van je website in zoekmachines zoals Google. Deze strategie kan veel impact hebben voor bedrijven. Een website die slecht scoort loopt veel potentiële klanten mis. Het is dus belangrijk om relevante zoekwoorden te gebruiken en de gebruiksvriendelijkheid van je website te verbeteren. SEO vraagt tijd en geduld, maar levert op lange termijn wel veel op voor je bedrijf.
Extra slimme marketingtrucjes
Naast al deze strategieën zijn er ook nog snelle manieren om je bedrijf te promoten. Denk bijvoorbeeld aan storytelling. Mensen onthouden verhalen beter dan droge feiten. Vertel dus een pakkend verhaal rondom je merk, product of de mensen erachter. Je kunt ook werken met de bekende ‘op = op' -strategie. Hierdoor zijn mensen sneller geneigd om iets te kopen. Je kunt ook werken met samples om mensen uit te nodigen je product uit te proberen. Dit is een teken van klantvriendelijkheid en zorgt ervoor dat mensen je product sneller kopen.